De leerling verkrijgt kennis over de natuur, kunst en kunstenaars. De leerling staat centraal in de lessen en door bevraging voelen zij zich gesteund. Ik hanteer een licht sturende lesstructuur met een 'open' lesuitkomst, hierdoor leert de leerling om:

Door het smelten van de ijskappen stijgt de waterspiegel en bestaat de kans dat we kopje ondergaan! Deze twee handen proberen ons te waarschuwen. We teken onze eigen handen op groot formaat, terwijl we proberen om de ijskappen te redden. Misschien kunnen we enorme ijsblokken transporteren, of een gigantische parasol maken zodat het enkel graden...

Door de lange periodes van droogte, hebben veel dieren het ontzettend moeilijk, sommige dieren gaan hierdoor dood. Daarom gaan we dieren combineren, want dan kunnen ze overleven. We kunnen een kikker vlindervleugels geven, want dan kan hij wegvliegen als het slootwater verdampt!

In Rotterdam-Zuid vindt verstedelijking in rap tempo plaats, hierdoor is het speelveldje van vandaag de parkeerplaats van morgen. Hierdoor komt de leerling steeds minder in contact met de natuur of nog in natuurlijke omgevingen. De kans is groot dat de natuur hierdoor een abstract gegeven wordt, en dat binding met, en kennis over de natuur afneemt....

Door de klimaatverandering hebben we de laatste tijd heftige regenbuien, waardoor de straten onderwater komen te staan. De Blauwe-mannen lijken zich hier niks van aan te trekken. Ze lijken moeiteloos te kunnen overleven onder het wateroppervlakte. Maar hoe kan dat? Hoe zien deze Blauwe-mannen er onderwater uit? Hebben ze ingebouwde zuurstoftanks of...

Alle rechten voorbehouden 2019
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin