Hoe werkt De Bijenkont:

26-06-2019

De les gaat van start zodra de fietscombinatie de klas wordt binnengereden (download hand-out). Na binnenkomst neem ik plaats achter het bureau van de vaste leerkracht. Vervolgens introduceer ik mijzelf als een kunstenaar die een kunstles komt geven. Dan richt ik mij op de leerlingengroep door vragen te stellen, als: hebben jullie al eens een kunstles gehad, welke kunstenaars kennen jullie al? Dan is het tijd om het zelf gemaakte lesfilmpje te bekijken. Dit gaat natuurlijk niet zomaar, hiervoor is Groene stroom nodig, want wij zijn milieubewust! Ik rol een kabel uit van de fiets naar het bureau toe, waarop een DVD scherm staat. Door te fietsen wordt er energie opgewekt en springt het DVD schermpje aan! Na het bekijken van het lesfilmpje bespreken we klassikaal het natuur gerelateerde onderwerp en licht ik de lesopdracht duidelijk toe. En omdat we kunstenaars zijn hebben we ruimte nodig, dus alle tafels aan de kant! De lesopdracht kan in solo-, duo of groepssamenstelling worden uitgevoerd. 

Alle rechten voorbehouden 2019
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin